Keress egy receptre, vagy összetevőre

DIÓS KELT VIRÁGAIM PIROSKÁTÓL A XII. BLOGKÓSTOLÓRA


A XII. Blogkóstoló 61 résztvevőjéből nekem Piroska blogját sorsolták ki a sorsoló bizottság ifjú tagjai teller-cake blogján. Ebben a játékban a gasztrobloggerek egymás blogjáról főznek egy általuk kiválasztott ételt.
Először a finn vajas pullát választottam ki Piroskától, aztán módosítottam és a diós kelt virágokat sütöttem ki, rögtön dupla adagot, mert sejtettem a leírás és fotók alapján, hogy az eredeti mennyiség kevés lesz! :)
Piroska kalács receptje Terikétől származik, egy tökéletes recept, foszlós, puha kalácstészta a végeredmény, én is szívből ajánlom kipróbálásra.


KALÁCSTÉSZTA:

600 g liszt
20 g élő élesztő
3 evőkanál cukor
200 ml langyos tej
2 teáskanál só
50 g puha vaj (kicsit megmikróztam)
100 g tejföl (vagy joghurt, aludttej)
2 tojás sárgája
+ 1 tojás vagy tojás sárgája a lekenéshez

TÖLTELÉK:

300 g dió ledarálva
6 evőkanál kristálycukor
1,5 dl tej (eredetileg 2 dl, de az soknak bizonyult), szóval ne legyen túl lágy a massza
opcionálisan mazsola, én most anélkül készítettem

Előkészítettem a tölteléket- a hozzávalókat összekevertem.
Az élesztőt felfuttattam a cukros, langyos tejben. A dagasztótálban a lisztet összekevertem a felfuttatott élesztővel és a többi hozzávalóval, a tojás sárgáját elegyítettem a tejfellel, az egyenletesebb elosztás miatt.
Konyharuha alatt duplájára kelesztettem. Alig több mint egy óra elteltével finoman átgyúrtam a megkelt tésztát. Hosszabb hengert formáztam es egyenletes 16 részre osztottam, mindig felezve a részeket. Egyesével kis kör formákat nyújtottam, a felosztott dióból egy laza evőkanálnyit rákentem a közepére és batyunak összefogtam a tetején a kör széleit, amit az ujjaimmal összecsíptem. Kicsit megtekertem és a göböt alulra fordítva enyhén szétlapítottam a nyújtófával, óvatosan lenyomva. 


 Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam 6 lepényt, éles, hegyes késsel (legközelebb zsilettpengét használok, azzal élesebb a vágás, ezért egyszerűbb megvágni a kelt tésztát) 6 vágást ejtettem a felületén. Utólag látom, hogy egyszerűbb lett volna 8 vágást ejteni- ami egy plusz jel és egy nagy X! 

Lekentem tojás sárgájával és a közepébe nyomtam egy negyed diócikket.
Bekapcsoltam a sütőt, amíg ismételten kelt a diós kalács a formázás után. 175 C fokon légkeveréssel 16-20 perc alatt aranyszínűre sültek. Piroska gázsütőben 5-ös fokozaton sütötte ki 20-25 perc alatt.

 16 db diós virágom lett, nagyon tetszik a színe, íze, formája, a foszlós kalácstészta különösen elnyerte a tetszésemet, virágos kedvem lett tőle :D köszönöm, Piroska!
Szerintem finom lenne mákkal vagy túróval töltve is! :)

Facebookon is megtalálhatóak a receptjeim

vicuska13.blogspot.hu

18 megjegyzés:

Okki írta...

Nekem is nagyon tetszik, oly annyira, hogy a hétvégén el is készítem. :)

teller-cake írta...

Vicuska, ezek gyönyörűek! :-) Azon morfondírozom, vajon túrótöltelékkel is ilyen szépek lennének?

Vicuska írta...

Tényleg ajánlom elkészíteni, a munkafolyamat is és a fogyasztása is élvezet :)
Mindenképpen jó a túrótöltelék, csak ne legyen híg az állaga, arra vigyázz.

Hankka írta...

Csodaszépek, nagyon jól választottál! :) Látszik a fotókon is, hogy mennyire finomságosak! :)

Vicuska írta...

Köszönöm, Hankka :) Szeretem a sütikben a diót! Blogkóstoláson először veszek részt és bizony megtetszett. Hiszen ilyenkor végig olvasod a neked sorsolt blogot és a receptjeiből szinte megismered azt az embert, akinek a soraiban elmerültél és elképzelted a konyháját, az ételeit, a szokásait... Roppant izgalmas feladat szerintem :)

Kati írta...

Vicuska, ezek gyönyörűek:) Megkóstólnám én is szívesen:)

Vicuska írta...

Köszönöm :) Szívesen megkínállak belőle, Kati :)

HajniZoli írta...

Csodásan néznek ki!

Anazar írta...

De csinoskák!!

Blogkonyha írta...

Vicuska ezek olyan szépek, hogy legszívesebben levennék egyet a halomból. Jó technika, megjegyzem... :o))

Vicuska írta...

HajniZoli, Anazar (rég "láttalak"), Krisztina- köszönöm szépen, a technika zseniális, mert egyszerű és nagyszerű :)

Atkáriné Terike írta...

Vicuska nagyon ügyes vagy, ötletes és valóban túróval is finom lehet!
A karácsonyi kalácsfigurákat pedig várom!
Puszi :Terike

Vicuska írta...

Köszönöm, Terike :) A közeljövőben nekifogok, olyan gyönyörűeket készítettél, szerintem nagy alkotói öröm lesz a folyamat! :)
Érdemes benézni Terikéhez, meglesni, hogyan készíti a csodáit!!!
http://szanter.blogspot.com/2013/10/kalacsdiszes-karacsony-vigyazz-sok-foto.html

Piroska írta...

Nagyon szépek lettek a virágaid. Én is gondoltam, hogy más töltelékkel is elkészítem. Amiket írtatok -mákos, túrós- azokkal tuti finom, de én még pudingosat is szeretnék csinálni.
Terike tésztája pedig isteni. Amióta megtaláltam a receptjét, csakis azt használom!
Olvastam, hogy ez volt az első blogkóstolásod. Gyere a következőre is, nagyon jó "buli"!

Vicuska írta...

Köszönöm Piroska!!! :) Nekem is nagyon bejött a Terike tésztája, játszani meg tudjuk, mindig jó :D Olyan ez a blogkóstolás, mintha nálad jártam volna vendégségben. Jól éreztem magam, köszönöm Neked!

Gerdi írta...

De szép virágokat sütöttél! Túróval... hmmm, azzal még jobban szeretném!
Én szeretek blogkóstolni, már csak azért is, mert amúgy olyan ritkán sütök-főzök mások blogjáról, pedig annyi finomságot látok nap mint nap!

Vicuska írta...

A legközelebbi virágokat túróval tervezem tölteni én is!!!! Én szoktam mások blogjáról sütni-főzni, csak nem mindig van rá lehetőség lefotózni :) De az is előfordult már többször is, hogy elkészítettem, lefotóztam, .... aztán néhány hónap elteltével nem találom a receptjét :D

marisz57 írta...

Nagyon szépen sikerültek a kalácsaid! Éredemes kipróbálni más töltelékkel is. Én is szeretem a blogkóstolót, kettő kivételével ott voltam, és már a következőre is jelentkeztem.

Legnépszerűbb receptjeim:

Közreműködők